ضربان قلم

عالیه

پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۸ ب.ظ

شاید فقط دو قسمت از سریال نفس را کامل نگاه کرده‌ام. ولی در جریانش بوده‌ام و در همین حد هم به یقین برایم قهرمان سریال نفس، ناهید نیست، عالیه است. آنجایش را دیدم که عالیه به ناهید ‌گفت:

 

 

«مادرت آنقدر آدم حسابی بود که وقتی بابات رفت سراغش، یه ذره هم حسودی نکردم».

 

 

بی‌شک انتخاب یک آدم خوب  (عمدا نگفتم مثلا یک آدم خوبتر یا کاملتر، چون هیچ کس نمی‌داند چه کسی واقعا کاملتر یا خوبتر است و عرف با این شاخص‌های ظاهریِ شان اجتماعی و مدرک و فلان و بهمان ملاک‌های کاملی در اختیار ما نمی‌گذارد و فقط آدمهای درگیر خودشان می توانند تشخیص دهند) توسط معشوق، در آرامش بعد از یک شکست عشقی برای عاشق ‌می‌تواند مؤثر باشد که کمتر احساس شکست کند، (البته اینجا به عنصر میزان تقصیر معشوق یا عاشق اصلا کاری نداریم. چون حالات مختلف متصور است حتی بسیاری اوقات علی رغم تصور رایج، خود عاشق است که مقصر است ولی چون میزان نیاز و محبت از جانب عاشق بیشتر است،‌ جزع و فزع هم از ناحیه او بیشتر است) ولی عالیه هم نمود صداقت یک زن عاشق است که عنصر عشق برایش تنها در خودش خلاصه نمی‌شود و معشوق و سعادت او کمتر از سعادت خودش برایش اهمیت ندارد. در این آشفته بازار عشقهایی که در آنها فقط «من» است که حضور دارد. خانواده که دیگر هیچ، حتی معشوق هم غایب شده است. 

 

 

 

جدا از اینکه ژاله صامتی یکی از بازیگران محبوب من است، به نظرم برای ایفای این نقش بهترین گزینه بوده است. امیدوارم این نقشها بیشتر دیده و  پرداخته شود و عشق را بفهمیم و از آن فانتزی که از آن ساخته‌ایم فاصله بگیریم؛ و جوانانمان عشق را به ابتذال یا توهم نکشانند و سالها عمرشان را نسوزانند.

 

 

۹۶/۰۴/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
ضربان قلم

نظرات  (۱)

این یه دروغ بزرگ و فیلمه زنها وقتی میفهمن شوهرشون قبل از خودشون به کسی علاقه داشته اتفاقا پوست مردو میکنن

اون مرد سریال هم زنشو از دست داده بود و تمام عمر به یاد اون بود عالیه هم اینو میدونست و رنج میبرد شما سریالو ندیدی حتی یه بار واسه همین قهر هم کرد !!

راستشم بگم به شما نه برای زن و نه برای مرد هیچ وقت هیچ کس اون عشق اول نمیشه

 اتفاقا شوما تو توهمی  ببخشید

پاسخ:

اینکه او همیشه با خیال او زندگی می کرد را تا جلیی که من دیدم. برداشت نکردم. ولی بخششی که گفتم را معتقدم که البته لزوما به معنای پذیرش زندگی هم نیست و به معنای فراموشی و عدم کینه است. ضمن اینکه دارم از تفاوت نگاه حرف می زنم واینکه معشوق چقدر ارزش یا تقصیر دارد. گزاره دومتان در مورد عشق اول را اصلا قبول ندارم چون بستگی به شرایط متفاوت و ویژگی ادم جدید دارد. اتفاقا منظورم از توهم همین حرفهای و قوانین کلی‌ست که باعث می شود آدمها برای ترمیم زندگی تلاش نکنند. شاید همین مطلب من هم مصداقش بود. ولی نه از جهت مطلبش. از این جهت که علی رغم اعتقادم که عشق تفسیری و توضیحی نیست در موردش وارد تفسیر و توضیح شدم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی